štvrtok 7. júna 2012

Predpríprava na Garden Birthday Party - 1.časť

Takže zatiaľ tohtoročná najväčšia gastro-akcia u Špeka pod názvom Garden Birthday Party pripravovaná exkluzívne pre moju sestru dopadla myslim si podľa predstáv, aj keď všetko by mohlo byť dotiahnuté do dokonalosti. Ale bral som to viac menej ako osobnú výzvu, že či dokážem zvládnuť aj takto náročné menu.  Základom všetkého je správne plánovanie, či už nákupu surovín alebo naštudovanie si receptov, aby všetko potom prebiehalo hladko a bez komplikácií. Preto som sa vybral už v stredu na nákup do nemenovaného ochodu a nakúpil som základné 
Špízy s minimozarellou a cherry paradajkami
suroviny pre môj najoblúbenejší recept a to Raghu alla Bolognese. Postupne som potom prikúpil ostatné ingrediencie. Ako prvý fingerfood z apetizer menu som vybral špízy so cherry paradajkami a cherry mozzarelkami ochutené mojim už mesiac odstátym OOO pikantným olejom. Pravdupovediac jeho chuť po mesiaci bola dostatočne pikantná ale stále doť vyvážená s mierne nahorklým dojazdom v hrdle. V kombinácií s čerstvou bazalkou výborná jednohubka. Druhý pripravovaný fingerfood sa volal tuniakové mini-fašírôčky, ktoré som si vyskúšal spraviť týždeň pred Garden Party. Otestovali sme ich v rámci jedného sobotného obeda. Musím vám povedať, že hneď, ako som vyskúšal prvú mini-fašírôčku, vedel som, že nemôže chýbať v mojom pripravovanom menu. Ba dokonca tento recept uverejním na mojom blogu ako prvý recept. Takže máte sa na čo tešiť. Podobne som si vyskúšal aj fingerfood Caprese. Keď som prvýkrát objavil tento recept, povedal som si, že to musim zaradiť do menu a to minimálne pre to ako to navonok vyzerá. Krásne a veľmi efektné. Počas prípravy to v kuchyni nenormálne rozvoniavalo. Na dno pohárika putovali prepasírované cherry paradajky ochutené bazalkou a jemne prichutené soľou a korením. Vrchná časť bola pripravená z rozmixovaných mladých cukín, taktiež ochutených s bazalkou. Trošku časovo náročný fingerfood na prípravu, pretože obidve zmesi museli poriadne vytuhnúť na chladnom mieste aspoň 5 hodín. Ako zahusťovač som použil rybiu kosť. No a nakonie sa tieto dve zmesy predelili čerstvou ricottou, ktorá bola predtým zmiešaná so smotanou. Ako ozdoba, putovali na vrch opražené píniové oriešky. Na efekt veľmi pekné, ale po ochutnaní sa mi privodila na jazyk zvlýštna kombinácia chutí. Chuť, ktorá niekomu môže byť príjemná a zasa inému dosť kontroverzná. Aj napriek tomu som sa rozhodol Caprese zaradiť do pripravovaného menu.

Caprese Fingerfood
 Ako posledné som sa rozhodol pripraviť zemiakovo-majonézový šalát. Avšak, chcel som ho pripraviť troška nezvyčajne a to tak aby všetky čerstvé chute zeleniny nezanikli pod ťažkou a sýtou majonézou. Tradičné suroviny obsiahnuté v tomto šaláte ako zemiaky, mrkva, hrášok, cibuľka museli v kombinácií s domácou majonézou vyznieť ako niečo chrumkavé obalené do niečoho jemného. Teda zelenina al-dente. Snažil som sa aby sa skrátka zelenina nepodobala na blato. Aby si tento šalát pripísal niejaké bodíky aj za zaujímavosť pridal som čerstvo nakrájané reďkovky a varený stonkový zeler. Všetka tieto nadrobno nakrájané ingrediencie sa zmiešali s vajíčkami   ( od tety z trhu..) a domácou majonézou. Takto pripravovaný šalát má cveng s niečim chrumkavým a preto som sa ho rohodol servírovaťna čerstvo dopečenej bielej bagetke.  No a keď ste zvedaví ako som pokračoval s prípravou domácich plnených raviol s Raghu alla Bolognese prečítajte si aj môj nasledovný príspevok, ktorý bude už čoskoro pridaný na SpekoindaKitchen blog. Ak by ste mali záujem o detailný recept horeuvedených fingerfoods napíšte mi a ja ho dodatočne uverejním. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára