piatok 22. júna 2012

..INO (Panino) - luxusné chlebíčky vo Florencii

INO ako skratka od talianskeho slova pre chlebíček - PANINO - je zaujímavý koncept gastro -občerstvenia, ktorý nadväzuje na filozofiu SLOWFOOD - miesto, kde sa z bežného obloženého chlebíka stane umelecké dielo, ktoré spája dohromady jednoduchosť, tradíciu, profesionalitu a hlavne kvalitu. Atribúty, na ktorých bol tento podnik postavený a v posledných rokoch preslávený vo Florencii. Keďže som nedávno toto hlavné mesto Toskánska navštívil,  nemohol som sa tu nezastaviť.  

Okolo INA som chodieval dosť často, pretože sa nachádza hneď vedľa reštaurácie, kde som pracoval, no  prvý obložený chlebík som si dal až nedávno. Tento podnik, ktorého majiteľom je mladý podnikateľ a gastrofanatik Alessandro, sa nachádza hneď neďaleko Ponte Vecchia v historickom centre Florencie. Priestory sú umiestnené ako inak v starej budove, ktorá je situovaná mimo hlavných turistických chodníkov. Takže, pokiaľ neprejdete práve okolo otvorených vitrín tohto podniku, nájdete ho ťažšie. Na prvý pohľad vás privíta exteriér budovy s vysokými oknami, cez ktoré môžete spozorovať vystavené produkty a sedenie pri starých vínnych dobových sudoch, ktoré slúžia pre hostí ako stôl.

Interiér je rozdelený na dve miestnosti. Tej prvej dominuje veľký pult s chladiacim boxom, kde môžete vidieť základné produkty INOvých chlebíčkov. Všade po stenách nájdete fotografie, útržky z novín a produkty ako napríklad paté rôznych druhov, džemy, olivy, nakladané zeleniny, olivové oleje, čerstvé cestoviny, ryža, káva, kakao, pár fliaš lokálneho vína a veľa ďalšieho. Mňa však v prvom rade zaujíma chlebík, a tak neváham a hneď si prezerám menu na stene oproti pultu. Odhadujem asi 40 rôznych chlebíkov, rozdelených do viacerých skupín. Vybral som si Nostrano - ciabatta plnená olivovým paté, prosciuttom crudom San Daniele, paradajkou a syrom Robiola. Výborná chuťová kombinácia.  Sadol som si k otvorenej vitríne s pohárom červeného vína a milá obsluha mi priniesla chlebík za okamih. Po prvom zahryznutí som si povedal, že toto bude asi najlepší obložený chlebík v mojom živote. Dokonale nájdené chute sa navzájom dopĺňali. Musím však pripomenúť, že základom pre to, aby ste zo všedného pripravili niečo nevšedné, potrebujete niečo extra. A to extra je v prípade INA čerstvo upečená domáca ciabatta alebo schiacciata, ktorá privedie každý z týchto chlebíčkov do dokonalosti.



2 komentáre:

  1. „Benjamin Briel Lee bol za každých okolností veľmi profesionálny a neustále ma informoval o všetkom, čo sa deje. Keby som mal nejaké otázky, bol vždy pripravený odpovedať. Bol to môj prvý nákup domov, o procese pôžičky som toho veľa nevedel, veľmi ľahko pochopil veci, o ktorých som mal otázky. Veľmi sa mi páčilo pracovať s ním. “
    Je to úverový referent pracujúci so skupinou investorov, ktorí sú ochotní financovať akýkoľvek projekt alebo vám požičiavajú akúkoľvek sumu s veľmi nízkym úrokom. Kontakt Benjamin Briel Lee E-Mail: Lfdsloans@outlook.com Whats-App Number: + 1-989 -394 - 3740.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. „Benjamin Briel Lee bol za každých okolností veľmi profesionálny a neustále ma informoval o všetkom, čo sa deje. Keby som mal nejaké otázky, bol vždy pripravený odpovedať. Bol to môj prvý nákup domov, o procese pôžičky som toho veľa nevedel, veľmi ľahko pochopil veci, o ktorých som mal otázky. Veľmi sa mi páčilo pracovať s ním. “
    Je to úverový referent pracujúci so skupinou investorov, ktorí sú ochotní financovať akýkoľvek projekt alebo vám požičiavajú akúkoľvek sumu s veľmi nízkym úrokom. Kontakt Benjamin Briel Lee E-Mail: Lfdsloans@outlook.com Whats-App Number: + 1-989 -394 - 3740.

    OdpovedaťOdstrániť