streda 13. júna 2012

Garden Birthday Party - 2.časť

A konečne vám prinášam aj príspevok, fotografie a komentáre k druhému dňu príprav na Garden Birthday Party. V prvom príspevku k tejto udalosti som opisoval Apetizer Menu, no a teraz sa už konečne dostávam k druhej časti tohto menu. Takže, po kratšej pauzičke si hostia mohli pochutnať na čerstvom krupovom šaláte. Snažil som sa o čo najčerstvejšie podaný krupový šalát so cherry paradajkami, mini-mozzarellou a rukolou. Ideálny šalát, ktorý doplnil chuť mini-špízov z aperitíva. Krásna farebná kombinácia prichutená veľmi jednoducho a to hrubou soľou a



Krupový šalát


čerstvo zomletým čiernym korením. Nakoniec nemohol chýbať olivový olej.  Ako prvý chod som sa rozhodol pre domáce vaječné ravioli, plnené jemnou zemiakovou plnkou, doprevádzané s Raghu alla Bolognese. Môj obľúbený recept, ktorý som už mnohokrát skúšal, či už doma alebo na oslavách a párty, ktoré sme robievali vo Florencii počas výšky. Prípravu Raghu vnímam ako rituál, pri ktorom spomínam na všetky tie akcie a parádne večery s kamošmi. Taktiež mi tento recept pripomína ťažké fušky v Ora d Aria Ristorante, kde som sa musel naučiť veľmi precízne krájať zeleninu, ktorá tvorí podstatný základ pri príprave Raghu. Má to svoje opodstatnenie z estetického hľadiska, ale najmä každý kúsok zeleniny je rovnako uvarený. Druhá podstatná zložka Raghu je bravčové a v menšom pomere hovädzie mäso, šokovo restované na stredomorských bylinách.

Po dôkladnej príprave zeleniny a mäsa sa tieto dve šmakoviny spoja dohromady a spolu s paradajkami, červeným vínom a mliekom vytvoria majstrovské dielo, ktoré sa vám odvďačí neskutočnou arómou. Keď toto všetko skombinujete s domácimi vaječnými raviolami je to niečo neskutočné. Tak vám poviem pravdu, bola to aj tak troška námaha pripraviť tieto polmesiačiky pre 10 až 12 ľudí. Zabralo mi to pekný kus piatkového večera.





Cesto na ravioli som vypracoval z múky, vajíčok a štipky soli. Po krátkom odstátí cesta, som z tenkých plátkov pripravil okrúhle formy, ktoré som po naplnení zemiakovou zmesou prekladal do finálneho tvaru. Parmiggiano Reggiano, maslo, vajíčko - základ pre túto špeciálnu plnku som nakoniec osviežil nastrúhaným muškátovým orieškom. Raghu alla Bolognese na jednej strane, domáce ravioli plnené zemiakovou zmesou na druhej strane - ak tieto dve veci zmiešate dohromady, tak to musíte najprv ochutnať, aby ste vedeli o čom píšem.


Pôvodný na plátky nakrájaný roastbeef, som vymenil za troška ľahšiu a istejšiu variantu a to bravčové karé v jednom kuse, na ktorom bola ešte zachovaná jeho mastnejšia časť spolu so sviečkovou. Oco mi ju priniesol deň pred začiatkom oslavy. Aspoň stihla troška odstáť. Už na pohľad to bola jedna krása. Rozmýšľal som ako takýto kus mäsa namarínujem. Nakoniec som zvolil veľmi jednoduchý postup. Po celom obvode mäsa som spravil menšie otvory, ktoré som naplnil cesnakom, rozmarínom a šalviou. Aby sa lepšie prepieklo, narezal som ho pozdĺž kosti a taktiež naplnil bylinami. No a samozrejme po celom povrchu som rozotrel hrubú morskú soľ a čerstvo drvené čierne korenie. Aby to dostalo celé finálny šmak, zalial som to všetko Pilsnerom a olivovým olejom. Tak a šup na 190 stupňov do rozohriatej rúry. Počas celého pečenia sa z kuchyni šírila, priam až omamná aróma. Okoloidúci chodci sa len-tak na chodníku otáčali. Andrej, ktorý mi počas príprav pomáhal sa tiež nemohol dočkať, kým sa pustí do prvého šťavnatého kúska. Po dvoch hodinách pečenia, sme sa nakoniec dočkali a výsledok stál za to. Natenko nakrájané mäso, som servíroval s pečenými zemiakmi.

Domáce ravioli plnené zemiakovou zmesou s Raghu alla Bolognese


Bravčové karé na prírodno
No a čo by to bolo za menu, kebyže nebol nasýtený aj druhý žalúdok. Niektorý ľudia majú totižto dva žalúdky. Keď sa jeden naplní slanými jedlami, ten druhý je pripravený na sladké pokušenia. Po dosť sýtej bravčovinke som zvolil osviežujúci dezert. Rozhodol som sa pre čokoládovú panna cottu s mangovým krémom a mätou. Troška sme mali problémy dostať panna cottu priamo na tanier, ale nakoniec sa to podarilo. Bol som milo prekvapený z mangového krému, ktorý kyslavou chuťou vyvážil sladko-horkú panna cottu.



No a čo dodať na záver tohto väčšieho príspevku. Som rád, že sa celé Menu podarilo pripraviť a dúfam, že pozvaným hosťom chutilo, a že si so sebou odniesli pekné spomienky na túto Garden Birthday Party. A aby som nezabudol. Veľká vďaka Andrejovi Hlavačkovi za jeho pomoc pri príprave a servírovaní celého menu.

Bodka na záver: Keďže bravčovinky bolo dostatok, večer sme si pripravili  zohriaté bagetky:

Bagetky s bravčovým karé, paradajkou, rukolou a vlastným výpekom



                                                                     

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára