štvrtok 23. mája 2013

Ako sme si užili Food Revolution Day 2013



Rôzne nápady mi kolovali hlavou po tom, ako som sa dozvedel niečo viac ohľadom tohto gurmánskeho sviatku, ktorý sa svetom rozšíril prekvapivo rýchlo. Premýšľal som najmä o tom, ako by som sa do tohto dňa mohol zapojiť i ja. Druhý ročník FRD zavítal tentokrát aj na Slovensko a nestačil som sa diviť, koľko ľudí sa do tejto akcie zapojilo. V rámci celého dňa som pozoroval aj stránku www.jemine.sk a bol som prekvapený, ako sa ľudia nesmierne bavia pri dobrom jedle, či už doma, v práci, alebo len tak na ulici. Tento deň bol zaujímavý nielen pre gurmánov, ale aj pre tých, ktorým čo i len troška na dobrom jedle záleží.

Hneď v piatok som sa teda pridal aj ja a na večeru som napiekol čerstvé pšeničné bochníky, po ktorých sa len tak zaprášilo. Taktiež sa nám podarilo zohnať čerstvý špenát, z ktorého som pripravil výborné rizoto.


No a čo by to bol za Food Revolution Day bez poriadnej partie. Na druhý deň som preto zorganizoval malú akciu a pozval som pár kamarátov k nám na záhradu. Hneď od rána som sa motal po kuchyni a poškuľoval som na krásny kus hovädzieho mäsa od nášho miestneho mäsiara. Rozhodol som sa, že pripravím niečo v kotlinke. Niečo na spôsob guľášu, ktorý bol troška skrížený s talianským "spezzatinom".  
Taktiež sa zapojila takmer celá rodina. Mama navštívila trhovisko a priniesla mi plný košík jarnej zeleniny a hlavne nepasterizovanú jarnú ovčiu bryndzu, ktorá sa mala podávať s čerstvo upečeným ražným chlebom, ktorý mi však akosi nevyšiel, pretože som s ražnou múkou experimentoval po prvýkrát. Snáď sa mi už nabudúce podarí. Sestra znovu a zaručene zabodovala s novým pomarančovo-citrónovým koláčom, ktorý bol krásnou bodkou za týmto FRD.

Mäkké hovädzie zadné s hráškom a bylinkami

Jarná bryndza a cibuľky
Zelenina z trhoviska



Pomarančovo-citrónová torta s mandľami









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára