streda 14. novembra 2012

Bageta, Ciabatta, Focaccia - 3.časť

Focaccia - chlieb známy po celom Taliansku, ale typický najmä v oblasti Ligúrie. Od ostatných chlebov sa odlišuje najmä tým, že do cesta a tiež popri jeho kvasení sa pridáva olivový olej a hrubozrnná morská soľ.
Dá sa jesť nasucho, kde si najlepšie vychutnáte chuť oleja, morskej soli a jemného nadýchaného cesta. Výborne chutí aj s oregánom, rozmarínom a najmä ochutená červenou cibulou, olivami alebo paradajkami. Ja som si pre tento krát vybral tú najjednoduchšiu verziu tohto chlebového cesta. Snažil som sa teda o vytvorenie vyváženého celku medzi cestom samotným a ostatnými prísadami.

Opäť som pripravil dva rôzne obložené chlebíčky. Tentokrát som sa ich pokúsil naplniť jednoduchými, ale za to výraznými šunkami. Aby ochutnávačom nebolo extra ťažko na žalúdok, vynechal som extra komplikované salsy a omáčky, ktoré by týmto chlebíkom len poškodilo. A preto som si dal záležať na samotnom vyhotovení cesta, ktoré malo byť tenké, navrchu chrumkavé a vo vnútri nadýchané. 
Predstavujem vám posledné obložené chlebíky z tohto trojdielného seriálu:

 Focaccia s Prosciuttom Crudom, marínovanou grilovanou cukinou a kozím syrom.
Do čerstvo upečenej a pozdĺžne prekrojenej focacci som si najskôr poukladal pár plátkov Prosciutta Cruda, ktoré ešte predtým 18 mesiacov zrelo niekde v okolí talianskej Parmi. Prišiel na rad zrejúci kozí syr s bielou plesňou a grilovaná cukina marínovaná v olivovom oleji s čerstvým tymiánom.

Oregánová Focaccia s mortadellou, mozzarellou, paradajkami a bazalkou.


Pri tomto chlebíku som focacciu jemne posypal lístkami oregana, ktoré sa perfektne prepojili s chuťou paradajky. Hlavnú úlohu tu však zohrala natenko nakrájaná mortadella a mozzarella. Trikolóru doplnili čerstvé lístky bazalky. Stačilo pridať štipku soli a mohli sme sa pustiť do krásnej kôpky, ktorá teda odolávať dlho nevydržala.


A čo by to bol za posledný seriál chlebíkov, bez koláčika od mojej sestry. Tentokrát ľahký piškótotý koláč s jablkami a jemným cukrovým popraškom. Samozrejme,  už čoskoro vám prinesiem na môj blog vyjadrenia a recenzie ochutnávačov a taktiež bude vyhlásený absolutný favorit zo všetkých šiestich chlebíkov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára